Atlas Notarissen, Hervé De Graef | Alec Benijts | <br>Jan Van Ermengem | Philippe Colson | <br>Jef Van Ermengem

 

Atlas Notarissen

Hervé De Graef | Alec Benijts |
Jan Van Ermengem | Philippe Colson |
Jef Van Ermengem

 

Atlas Notarissen

Markt 36
2450 Meerhout
Tel. 014/30.00.13

BV
BTW BE 0747520996
RPR Antwerpen afdeling Turnhout
Verzekeringen van het Notariaat cv

Wij blijven open en beschikbaar voor al uw vragen - klik voor meer info...

...
 
Maak online uw afspraak
 
 

Met welke kosten hou ik best rekening bij de aankoop van een huis?

23 mei 2022

Ontdek het antwoord in onze nieuwste Notaristip!

Ben je op huizenjacht? Spannend! Je budget bepalen is cruciaal. Het vormt de basis om te weten hoeveel je zal lenen van de bank. Net daarom is het belangrijk om een overzicht te hebben van de verschillende aankoopkosten. Notaris Anne-Sophie Willems legt het kort en bondig uit. Wil je zelf je aankoop- en kredietkosten berekenen? Test dan zeker onze rekenmodule!

Bron: Fednot

pm

Officiële persmededeling

Ondernemersbarometer: bijna 40.000 nieuwe vennootschappen opgericht!

18 mei 2022

Notarissen roepen ondernemers op om hun statuten tijdig aan te passen

Heel wat ondernemers hebben het afgelopen jaar een vennootschap blijkt uit de Ondernemersbarometer van Fednot

In de periode van 1 mei 2021 tot 30 april 2022 werden er in ons land bijna 40.000 nieuwe vennootschappen opgericht. Het gaat om een stijging met +5% in vergelijking met een jaar eerder. Dat blijkt uit de Ondernemersbarometer van de Federatie van het Notariaat (Fednot). De barometer geeft ook aan dat slechts 1 op 10 vennootschappen hun statuten hebben aangepast. De deadline voor de verplichte aanpassing is 31 december 2023.

Op 1 mei 2019 trad het nieuwe Wetboek Vennootschappen en Verenigingen in werking. Sinds dan gelden er nieuwe spelregels voor ondernemers en vrije beroepers die hun activiteiten via een vennootschap uitoefenen. Het doel van de wetgever: het ondernemerschap bevorderen. Met succes zo blijkt: in het eerste jaar (1 mei 2019 tot en met 30 april 2020) werden er 32.707 nieuwe vennootschappen opgericht. In de periode van 1 mei 2020 en 30 april 2021 waren er, in volle coronacrisis, zelfs 37.784 nieuwe oprichtingen. In de periode van 1 mei 2021 tot 30 april 2022 werden er in ons land 39.737 nieuwe vennootschappen opgericht.

Meer flexibiliteit voor starters
Jan Sap, CEO van Fednot: “De nieuwe spelregels slaan aan omdat ze meer flexibiliteit bieden voor startende ondernemers. In het jaar voor de inwerkingtreding van het WVV waren er 2.111 oprichtingen per maand, nu zitten we aan 3.311 oprichtingen. Dat komt neer op een groei van +57%. December 2021 was de recordmaand: toen werden er 4.844 vennootschappen opgericht.”

Meer oprichtingen in Vlaanderen en Wallonië
Vlaanderen was het afgelopen jaar goed voor 25.219 opgerichte vennootschappen, een stijging met  +5,5%. In Wallonië was de stijging wat groter (+7,3%) met in het totaal 9.005 oprichtingen. In Brussel was er een beperkte daling oprichtingen: -1,3%, goed voor 5.512 oprichtingen.
In Vlaanderen was Antwerpen de provincie met de meeste oprichtingen (7.291). De grootste stijging van het aantal oprichtingen viel in Vlaams-Brabant te noteren: +9,8%.

Bijna uitsluitend oprichtingen van BV’s
Zowat alle nieuwe vennootschappen die in de periode van 1 mei 2021 tot en met 30 april 2022 werden  opgericht (96,6%) waren Besloten Vennootschappen. In 2,1% van oprichtingen kozen ondernemers voor een Naamloze Vennootschap.
Jan Sap: ”Door de nieuwe regelgeving is de BV, nog meer dan vroeger, dé standaard vennootschapsvorm voor ondernemers. Enkel grote en beursgenoteerde bedrijven kiezen voor een Naamloze Vennootschap.

Oprichter gemiddeld 5 jaar ouder dan vorig jaar
De oprichter van een vennootschap was in de afgelopen 12 maanden gemiddeld 45 jaar. Dat is gemiddeld zo’n 5 jaar ouder in vergelijking met een jaar eerder. In het afgelopen jaar was zo’n 60% van de oprichters tussen 40 en 65 jaar oud. Het aandeel oprichters jonger dan 40 jaar bedroeg 37,8%. Een jaar eerder had deze leeftijdscategorie nog een aandeel van 58%.

Aanpassing van statuten verloopt bijzonder traag
Uit de Ondernemersbarometer van Fednot blijkt ook dat sinds 1 mei 2019 slechts 48.536 vennootschappen hun statuten hebben aangepast. Dat betekent dat tot nu toe slechts 1 op 10 vennootschappen de verplichte aanpassing deed. Statuten aanpassen kan via de notaris die de akte achteraf via digitale weg neerlegt via het zogenaamde eDepot.
Jan Sap: “Bedrijven hebben er nochtans alle belang bij om hun statuten aan te passen. De nieuwe regelgeving biedt heel wat extra mogelijkheden die pas uitwerking hebben als de statuten zijn aangepast. Zo kan de zaakvoerder van een familiebedrijf zijn opvolging beter regelen. Hij kan ook al aandelen schenken aan zijn kinderen en tegelijkertijd de zeggenschap behouden. En besloten vennootschappen kunnen de toetreding en de uittreding van aandeelhouders veel vlotter laten verlopen.”
De deadline voor de verplichte aanpassing is 31 december 2023. Ondernemingen die de deadline missen, zullen een meer omslachtige procedure moeten volgen om hun statuten alsnog aan te passen. Snel een afspraak maken met een notariskantoor is dus aangeraden.

Bron: Fednot

De voordelen van een zorgvolmacht

16 mei 2022

Ontdek het in de Notaristip van vandaag

Ouderdom, ziek worden, een ongeval… het kan ons allemaal overkomen. Misschien kunnen we op dag zelf niet meer onze goederen beheren of beslissingen nemen. Gelukkig kan je hierop anticiperen. Met een zorgvolmacht bepaal jij vandaag wie later je vermogen mag beheren, wanneer je dat zelf niet meer kan.

Bron: Fednot

 

----

Co VAN KERCKHOVEN
Licentiate in de rechten

co.vankerckhoven(plaats the 'at' sign hier)atlas-notarissen.be
Tel. 014 28 25 04

master fiscaal recht

Frank VANDEVENNE
Licentiaat in de rechten

frank.vandevenne(plaats the 'at' sign hier)atlas-notarissen.be
Tel. 014 34 75 77

Master in economisch recht

Kristine WILMS
Licentiate in de rechten

kristine.wilms(plaats the 'at' sign hier)atlas-notarissen.be
Tel. 014 30 00 13

Sophie GEENS
Licentiate in de rechten
Erkend bemiddelaar

sophie.geens(plaats the 'at' sign hier)atlas-notarissen.be
Tel. 014 56 33 78

Christel JANSSENS
Licentiate in het notariaat

christel.janssens(plaats the 'at' sign hier)atlas-notarissen.be
Tel. 014 56 33 76

Sofie GEUDENS
Licentiate in het notariaat

sofie.geudens(plaats the 'at' sign hier)atlas-notarissen.be
Tel. 014 34 75 88

Ann BEYENS
Notarieel medewerkster

Caroline RAEIJMAEKERS
Notarieel medewerkster

caroline.raeijmaekers(plaats the 'at' sign hier)atlas-notarissen.be
Tel. 014 58 44 41

Kathleen VANSPRINGEL
Notarieel medewerkster

kathleen.vanspringel(plaats the 'at' sign hier)atlas-notarissen.be
Tel. 014 56 33 79

Liesbeth VAN BYLEN
Notarieel medewerkster

liesbeth.vanbylen(plaats the 'at' sign hier)atlas-notarissen.be
Tel. 014 56 33 72

 
Dossierbeheerder familiale dossiers 16 mei 2022

Voltijds

Functieomschrijving:

In het team van onze medewerkers familiaal recht zal jij volledig zelfstandig dossiers behandelen.  Als ervaringsdeskundige zal je de mensen begeleiden en hen juridisch bijstaan. Je zal terechtkomen in een team van enthousiaste en gedreven dossierbeheerders.

Je takenpakket

  • Je staat in voor het zelfstandig dossierbeheer van courante dossiers (huwelijkscontracten, zorgvolmachten, aangiften van nalatenschappen, echtscheidingsdossiers).
  • Je stelt akten en overeenkomsten op en geeft klantgericht professioneel advies.
  • Je begeleidt en adviseert cliënten.

Werkomgeving:

Atlas notarissen is een notariaat met drie antennes in de Zuiderkempen (Geel, Mol, Meerhout). We bieden onze klanten een volledige en laagdrempelige dienstverlening aan in zowel eenvoudige als complexe notariële dossiers. Wij zijn op zoek naar een dossierbeheerder die ons team van 5 notarissen en 60 medewerkers wil versterken.

Wij vragen:

  • Je bent jurist / notarieel jurist of gelijkwaardig door ervaring;
  • Je bent leergierig, professioneel, sociaal en service-minded;
  • Je bent nauwkeurig, stipt en ordelijk;
  • Kennis van Actalibra is een pluspunt.

Wij bieden:

  • Een prettige werkomgeving, fijne collegiale contacten en een no-nonsense werksfeer waar plezier en een professionele aanpak hand in hand gaan;
  • Een aantrekkelijk en marktconform salaris met alle extra-legale voordelen van toepassing in de notariële sector.

Zin in deze uitdaging ? Dan zouden we je graag leren kennen.

Stuur je gemotiveerde sollicitatie met uitgebreid CV naar:  vacature@atlas-notarissen.be

Voor meer informatie: www.atlas-notarissen.be

Indien u solliciteert bij ons zal uw CV en motivatiebrief, die onder andere identificatiegegevens, gegevens betreffende het beroep en academisch curriculum/ studies bevatten, in onze databank 3 jaar bijgehouden worden om redenen van gerechtvaardigd belang. We kunnen gedurende deze termijn dan immers contact met u opnemen voor een nieuwe job opportuniteit binnen onze instellingen. Deze gegevens zullen niet uitgewisseld worden met derden, tenzij omwille van een wettelijke verplichting. U kan steeds alle rechten uitoefenen opgenomen in de GDPR met name, recht op inzage en informatie, recht op gegevenswissing, recht op beperking van de verwerking, recht op rectificatie, recht op bezwaar en recht om klacht neer te leggen bij de toezichthoudende overheid, door onze functionaris van gegevensbescherming te contacteren via info@privanot.be. Wij zien erop toe dat al uw persoonlijke gegevens worden verwerkt in overeenstemming met de toepasselijke regelgeving.

 Afdrukken
Dossierbeheerder vastgoed 16 mei 2022

Voltijds

Functieomschrijving:

  • In het team van onze vastgoedmedewerkers zal jij volledig zelfstandig dossiers behandelen. Als ervaringsdeskundige zal je de mensen begeleiden in hun transacties en hen op juridisch en technisch vlak bijstaan. Je zal terechtkomen in een team van enthousiaste en gedreven dossierbeheerders.

    Je takenpakket

  • Je staat in voor het zelfstandig dossierbeheer van courante dossiers (koop, krediet, …)
  • Je stelt akten en overeenkomsten op en geeft klantgericht professioneel advies.
  • Je begeleidt en adviseert cliënten.

Werkomgeving:

Atlas notarissen is een notariaat met drie antennes in de Zuiderkempen (Geel, Mol, Meerhout). We bieden onze klanten een volledige en laagdrempelige dienstverlening aan in zowel eenvoudige als complexe notariële dossiers. Wij zijn op zoek naar een dossierbeheerder die ons team van 5 notarissen en 60 medewerkers wil versterken.

Wij vragen:

  • Je bent jurist / notarieel jurist of gelijkwaardig door ervaring, met expertise in vastgoeddossiers;
  • Je bent leergierig, professioneel, sociaal en service-minded;
  • Je bent nauwkeurig, stipt en ordelijk;
  • Kennis van Actalibra is een pluspunt.

Wij bieden:

  • Een prettige werkomgeving, fijne collegiale contacten en een no-nonsense werksfeer waar plezier en een professionele aanpak hand in hand gaan;
  • Een aantrekkelijk en marktconform salaris met alle extra-legale voordelen van toepassing in de notariële sector.

Zin in deze uitdaging ? Dan zouden we je graag leren kennen.

Stuur je gemotiveerde sollicitatie met uitgebreid CV naar:  vacature@atlas-notarissen.be

Voor meer informatie: www.atlas-notarissen.be

Indien u solliciteert bij ons zal uw CV en motivatiebrief, die onder andere identificatiegegevens, gegevens betreffende het beroep en academisch curriculum/ studies bevatten, in onze databank 3 jaar bijgehouden worden om redenen van gerechtvaardigd belang. We kunnen gedurende deze termijn dan immers contact met u opnemen voor een nieuwe job opportuniteit binnen onze instellingen. Deze gegevens zullen niet uitgewisseld worden met derden, tenzij omwille van een wettelijke verplichting. U kan steeds alle rechten uitoefenen opgenomen in de GDPR met name, recht op inzage en informatie, recht op gegevenswissing, recht op beperking van de verwerking, recht op rectificatie, recht op bezwaar en recht om klacht neer te leggen bij de toezichthoudende overheid, door onze functionaris van gegevensbescherming te contacteren via info@privanot.be. Wij zien erop toe dat al uw persoonlijke gegevens worden verwerkt in overeenstemming met de toepasselijke regelgeving.

 Afdrukken

Dossierbeheerder familiale dossiers

16 mei 2022

Voltijds

Functieomschrijving:

In het team van onze medewerkers familiaal recht zal jij volledig zelfstandig dossiers behandelen.  Als ervaringsdeskundige zal je de mensen begeleiden en hen juridisch bijstaan. Je zal terechtkomen in een team van enthousiaste en gedreven dossierbeheerders.

Je takenpakket

  • Je staat in voor het zelfstandig dossierbeheer van courante dossiers (huwelijkscontracten, zorgvolmachten, aangiften van nalatenschappen, echtscheidingsdossiers).
  • Je stelt akten en overeenkomsten op en geeft klantgericht professioneel advies.
  • Je begeleidt en adviseert cliënten.

Werkomgeving:

Atlas notarissen is een notariaat met drie antennes in de Zuiderkempen (Geel, Mol, Meerhout). We bieden onze klanten een volledige en laagdrempelige dienstverlening aan in zowel eenvoudige als complexe notariële dossiers. Wij zijn op zoek naar een dossierbeheerder die ons team van 5 notarissen en 60 medewerkers wil versterken.

Wij vragen:

  • Je bent jurist / notarieel jurist of gelijkwaardig door ervaring;
  • Je bent leergierig, professioneel, sociaal en service-minded;
  • Je bent nauwkeurig, stipt en ordelijk;
  • Kennis van Actalibra is een pluspunt.

Wij bieden:

  • Een prettige werkomgeving, fijne collegiale contacten en een no-nonsense werksfeer waar plezier en een professionele aanpak hand in hand gaan;
  • Een aantrekkelijk en marktconform salaris met alle extra-legale voordelen van toepassing in de notariële sector.

Zin in deze uitdaging ? Dan zouden we je graag leren kennen.

Stuur je gemotiveerde sollicitatie met uitgebreid CV naar:  vacature@atlas-notarissen.be

Voor meer informatie: www.atlas-notarissen.be

Indien u solliciteert bij ons zal uw CV en motivatiebrief, die onder andere identificatiegegevens, gegevens betreffende het beroep en academisch curriculum/ studies bevatten, in onze databank 3 jaar bijgehouden worden om redenen van gerechtvaardigd belang. We kunnen gedurende deze termijn dan immers contact met u opnemen voor een nieuwe job opportuniteit binnen onze instellingen. Deze gegevens zullen niet uitgewisseld worden met derden, tenzij omwille van een wettelijke verplichting. U kan steeds alle rechten uitoefenen opgenomen in de GDPR met name, recht op inzage en informatie, recht op gegevenswissing, recht op beperking van de verwerking, recht op rectificatie, recht op bezwaar en recht om klacht neer te leggen bij de toezichthoudende overheid, door onze functionaris van gegevensbescherming te contacteren via info@privanot.be. Wij zien erop toe dat al uw persoonlijke gegevens worden verwerkt in overeenstemming met de toepasselijke regelgeving.

 Afdrukken

Dossierbeheerder vastgoed

16 mei 2022

Voltijds

Functieomschrijving:

  • In het team van onze vastgoedmedewerkers zal jij volledig zelfstandig dossiers behandelen. Als ervaringsdeskundige zal je de mensen begeleiden in hun transacties en hen op juridisch en technisch vlak bijstaan. Je zal terechtkomen in een team van enthousiaste en gedreven dossierbeheerders.

    Je takenpakket

  • Je staat in voor het zelfstandig dossierbeheer van courante dossiers (koop, krediet, …)
  • Je stelt akten en overeenkomsten op en geeft klantgericht professioneel advies.
  • Je begeleidt en adviseert cliënten.

Werkomgeving:

Atlas notarissen is een notariaat met drie antennes in de Zuiderkempen (Geel, Mol, Meerhout). We bieden onze klanten een volledige en laagdrempelige dienstverlening aan in zowel eenvoudige als complexe notariële dossiers. Wij zijn op zoek naar een dossierbeheerder die ons team van 5 notarissen en 60 medewerkers wil versterken.

Wij vragen:

  • Je bent jurist / notarieel jurist of gelijkwaardig door ervaring, met expertise in vastgoeddossiers;
  • Je bent leergierig, professioneel, sociaal en service-minded;
  • Je bent nauwkeurig, stipt en ordelijk;
  • Kennis van Actalibra is een pluspunt.

Wij bieden:

  • Een prettige werkomgeving, fijne collegiale contacten en een no-nonsense werksfeer waar plezier en een professionele aanpak hand in hand gaan;
  • Een aantrekkelijk en marktconform salaris met alle extra-legale voordelen van toepassing in de notariële sector.

Zin in deze uitdaging ? Dan zouden we je graag leren kennen.

Stuur je gemotiveerde sollicitatie met uitgebreid CV naar:  vacature@atlas-notarissen.be

Voor meer informatie: www.atlas-notarissen.be

Indien u solliciteert bij ons zal uw CV en motivatiebrief, die onder andere identificatiegegevens, gegevens betreffende het beroep en academisch curriculum/ studies bevatten, in onze databank 3 jaar bijgehouden worden om redenen van gerechtvaardigd belang. We kunnen gedurende deze termijn dan immers contact met u opnemen voor een nieuwe job opportuniteit binnen onze instellingen. Deze gegevens zullen niet uitgewisseld worden met derden, tenzij omwille van een wettelijke verplichting. U kan steeds alle rechten uitoefenen opgenomen in de GDPR met name, recht op inzage en informatie, recht op gegevenswissing, recht op beperking van de verwerking, recht op rectificatie, recht op bezwaar en recht om klacht neer te leggen bij de toezichthoudende overheid, door onze functionaris van gegevensbescherming te contacteren via info@privanot.be. Wij zien erop toe dat al uw persoonlijke gegevens worden verwerkt in overeenstemming met de toepasselijke regelgeving.

 Afdrukken
 
 

Immo

Online verkoop € 184.000

Huis
Langstraat 93
2440 Geel

Online verkoop € 329.000

Huis
Maaldersstraat 102
2400 Mol

Online verkoop € 108.000

Grond
Oude Tramlijn
2430 Laakdal

Online verkoop € 112.000

Grond
Oude Tramlijn
2430 Laakdal

Online verkoop € 265.000

Huis
Gansakker 21
2440 Geel

Online verkoop € 195.000

Huis
Eindhoutseweg 49
2440 Geel

Online verkoop € 200.000

Huis
Veldstraat 32
2430 Laakdal

Online verkoop € 250.000

Huis
Stationsplein 33
2440 Geel

Online verkoop € 12.000

Grond
Grees
2490 Balen

Online verkoop € 175.000

Huis
Tenderlo 54
2490 Balen

Online verkoop € 10.000

Grond
Schepershoekenweg
2490 Balen

Online verkoop € 135.000

Grond
Grasheuvel
2450 Meerhout

Uit de hand verkoop € 349.000

Appartement
Edmond Van Hoofstraat 11
2400 Mol

     
loader
 

Thema's

Wonen

Op het punt om een woning te (ver)kopen of te (ver)huren?

Alles over wonen

Mijn erfenis

Alles wat je moet weten over erven

Alles over mijn erfenis

Successieplanning

Met zorg zijn vermogen overdragen

Alles over successieplanning

Schenken

Aan iemand schenken

Alles over schenken

Familie

Huwen of samenwonen?

Alles over familie

Scheiden en uit elkaar gaan

Wat als je uit elkaar gaat?

Alles over scheiden en uit elkaar gaan

Ondernemen

Klaar om te ondernemen?

Alles over ondernemen

De notaris

Hoe kan de notaris je helpen?

Alles over de notaris

 

Atlas Notarissen

Markt 36
2450 Meerhout
Tel. 014/30.00.13

 

Openingsuren
 

Ons kantoor is momenteel gesloten

M 09:00 >  12:30   14:00 > 18:00  
D 09:00 >  12:30   14:00 > 18:00  
W 09:00 >  12:30   14:00 > 18:00  
D 09:00 >  12:30   14:00 > 18:00  
V 09:00 >  12:30   Gesloten deuren  
Z gesloten  
ONLINE AFSPRAAK

Verlofperiodes

 

Data Protection Officer

Het kantoor heeft een data protection officer aangeduid om de bescherming van de persoonsgegevens die zij verwerkt te garanderen. Elke aanvraag omtrent de bescherming van de persoonsgegevens van het kantoor alsook elke aanvraag in verband met de uitoefening van de rechten van de betrokkenen kan gericht worden aan privacy@belnot.be .